måndag 20 februari 2012

Hemlöshet

Den här terminen har jag varit dålig på att blogga. Anledningen är att jag varit fullt upptagen med ett projekt som jag jobbar med tillsammans med mina kompisar Alexandra och Marianne. Vi håller på att göra en dokumentär om hemlöshet. Vi varit på stan och i värmestugor och hängt med ett antal personer som vi lärt känna, för att visa hur livet för hemlösa kan se ut och för att visa människorna bakom dem som vi ser som uteliggare. I helgen till exempel följde vi med Kenneth på en rundvandring där han visade oss alla ställen där han brukar sova. Det var trappuppgångar, källare, kulvertar och garage. Han berättade alla små knep för att hitta sovplatser och för att överleva som hemlös.






2 kommentarer:

  1. Men herre gud vilket underbart initiativ! Berätta mer! Har någon köpt den?

    SvaraRadera
  2. Nej nej, det är ett skolprojekt bara. Ska bli en kort film på fem min bara, men vi har tänkt att göra en längre version för egen del och köra filmvisning för de hemlösa på någon av värmestugorna.

    SvaraRadera