lördag 16 oktober 2010

Bebis på väg

Jajjamen, snart får man ta ner lakanen från vinden, plocka fram alla söta små bebiskläder och börja använda liggvagnen igen, för nu är det en bebis till på gång. Jag är nu i sjätte månaden och har kommit över illamående & trötthet och kommit in i pyssel & mysfasen. Det är skönt att man redan har nästan alla prylar som man måste ha och nu bara kan koncentrera sig på det som är kul. Det är ju bra mycket roligare att leta efter gulliga små vintage- och retrokläder på loppis än att gå på Babyland och välja babyskydd, babybjörn, babysitter och allt vad det heter.

Igår var jag tex på Kupan och hittade en vinteroverall, en jeansklänning och en stickad liten mössa. De ligger i tvätten nu så jag kan inte lägga upp bild än. Det enda tråkiga vi måste köpa är en sån där sits som man sätter på liggvagnen som det större barnet kan sitta i. På kupan hade de en jättefin vit, som jag tror var från 60-talet, men den var förstås bara för skyltning. Så typiskt! Det är ju inte varje dag man ser en sån.



Förra gången hade vi en vit Briovagn från tidigt 80-tal som jag klätt om på insidan, men den här gången tror jag vi ska börja med den här bruna Briovagn från 90-talet. Jag vet inte riktigt hur det gick till men i min jakt på sittvagn så lyckades jag komma över två liggvagnar och en sittdel helt gratis. Sittdelen var tyvärr möglig, men liggvagnarna var fina, en av dem var alltså den bruna Brion. Måste också visa den mögliga liggdelen för det var så underbart fin. Vi hade den i vår ägo en vecka sen gav jag bort den till en entusiastisk barnvagnssamlare som skulle renovera den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar