fredag 2 december 2011

Julstämning

Åh vad december är mysigt! Julstämning varenda morgon man vaknar och får se på julkalendern och öppna luckor. Extra mycket julstämning när man får göra det tillsammans med barnen. Årets julkalender är riktigt bra, fast jag tycker det är lite svårt att höra vad de säger, det är väl ännu ett tecken på att man blivit gammal. Vi har köpt en julklapp i var till barnen och en till dem tillsammans, spisen som jag köpte i höstas. Imorgon ska vi gå ner på stan hela familjen och köpa två till. Fem julkappar är nog. Det känns skönt att slippa julklappshysterin.

Den här kostade 120 kr, inte billigt men jag tycker den var jättefin så det var absolut värt det.

Den här stjärnan fick jag av en kompis för flera år sedan. Precis när jag hängde upp den så började det snöa.

Jespers gamla Madtidning från 64 som vi ramat in.

Stjärnan till barnens rum var det bästa fyndet jag gjorde i lördags och kanske det finaste julpyntet vi har. En ljusgul plaststjärna från 60-talet för 10 kr.

Förra året ställde vi ner ljusstaken med mossa och allt i en kartong, och den var lika fin fortfarande.

1 kommentar: