måndag 28 november 2011

Perfekt första advent

Trots att jag var bakis (vi hade barnvakt och gick på fest) så var det här en perfekt och jättemysig första advent. Som tur var hade jag städat hela lägenheten kvällen innan och hämtat ner lådorna med julpynt från vinden, för jag misstänkte att jag inte skulle vilja ha kvar det jobbet när jag vaknade på söndag morgon. Vaknade, barnen var inte hemma så jag fick sova till nio. Sen åkte jag och syrran och hämtade Lillian, sen åkte vi på loppis och köpte nytt julpynt. Hittade två fina elljusstakar och en julstjärna från 50-talet, och så köpte jag en lingonriskrans till dörren av en söt gammal tant. Som vanligt hittade jag också en hel hög med billiga barnkläder. När vi kom hem så fick Jesper koppla om kontakterna och byta lampor medan jag julpyntade (det är väl så rollerna ska se ut?). Så nu är det julstämning i vårt hem! Jag ska snart visa bilder på hur fint det blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar