tisdag 15 november 2011

Minnen från Ragdoll 2

(Fortsättning på Minnen från Ragdoll.)
Min dröm har alltid varit att få flytta in i ett riktigt skitigt och förfallet ställe och renovera och fixa till det till ett drömboende. Det fick jag sannerligen göra när jag köpte lägenheten och butiken på S:t Johannesgatan. Jag tjatade mig till att få köpa det gamla antikvariatet och dealen blev att jag fick köpa det billigt om jag tog det som det var. Det var som synes skitigt och äckligt och det var ett stort hål i väggen från lägenheten till butiken (syns på andra bilden). Men det var med stor glädje jag mockade köksgolvet från flera års intorkade matrester och släpade banankartonger fulla med böcker tills jag stupade. Och det blev mitt drömboende då, när jag var ensam. Nu har jag en ny dröm om ett annat ruckel som jag kan renovera och bo i tillsammans med min familj.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar