lördag 5 november 2011

Standardfrukosten just nu

Jag är så tråkig när det gäller frukost. Jag äter precis samma sak i flera månader, ända tills jag kommer på något nytt som jag fastnar för. Just nu är det en rostad macka med massor av smör och omelette med aromat som jag gör i micron (omeletten alltså, inte mackan). Ibland lägger jag på några skivor inlagd salt och ättiksgurka. Till det en kopp kaffe och ett glas äppelmust. Jättegott, men jag skulle vilja variera mig lite. Det är bara det att jag har så otroligt dålig fantasi när det gäller frukost. Är det någon som har några frukosttips att dela med sig av?

3 kommentarer:

  1. Havregrynsgröt med äppelmos, ett kokt ägg (man kan röra ner ägget i gröten om man inte orkar koka det och äta på sidan om). Fil, müsli, frukt, ägg. Smoothie, ägg, bröd. Tja ägg är en väldigt bra proteinkälla samt innehåller bra fetter/ Sofie

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen! Ägg i gröten vete sjutton om jag vill testa men de andra grejerna lät bra.

    SvaraRadera
  3. Nä, nu har jag verkligen tröttnat på den här frukosten! Ska nog börja med smoothie och något onyttigt bakverk till.

    SvaraRadera