fredag 4 november 2011

Loppisförberedelser

Den här veckan har varit ganska hektisk. Jag och mamma håller på och förbereder inför en stor loppiskväll vi ska ha på söndag. Vi har fixat ihop grejer att sälja, prismärkt, fixat andra som också vill vara med och sälja, målat och satt upp skyltar, printat och delat ut flyers och affischer och en massa annan förberedelse. Det är alltid mer än man tror. För säkert sex år sedan, innan jag hade Ragdoll så öppnade jag och mamma en loppis på samma ställe, i morfars gamla svinhus. Vi hade jättekul när vi målade väggar, samlade ihop grejer och gjorde fint. Vi samarbetar så bra jag och mamma. Vad vi än gör så är det liksom givet vem som har vilka arbetsuppgifter och vi är båda lika ivriga med att få saker gjorda. Ofta lämnade folk en massa kassar och lådor utanför, annars gick jag och rotade i containrar eller köpte kläder säckvis på andra loppisar. Det var tider det, förutom att det kom högst tre personer per dag. Lå oss verkligen hoppas att det kommer fler på Loppiskvällen, om inte annat för att det är gratis fika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar