torsdag 25 augusti 2011

Husdrömmar

Tidigare i veckan var jag och kollade på ett hus som jag inte kan sluta tänka på. Det var ett radhus från 1929 med all orginalinredning kvar! Helt oförstört! Inredningen var inte ens särskilt sliten efter så många år. Två små våningar, källare och vind och en pytteliten trädgård framtill och en baktill. Åh, det skulle kunna bli så fint! Tyvärr låg priset högt över våran budget så jag måste få det ur tankarna, men jag kan inte sluta fantisera om hur jag skulle inreda och göra om. På visningen hörde jag de andra människorna prata om det fantastiska läget, och om hur det skulle blåsa ur hela skiten och göra om allt. Helt ny planlösning, lägga klinkers i källaren osv. Jag får ont i magen av att tänka på detta och viljan att köpa det blir ännu starkare. Vad är det för fel på folk? Har de ingen respekt för historien? Kan ingen bara ge mig två miljoner kronor?


Det är alltså den högra dörren och fönstren till höger. Ljusgula hus är finast!



Mysig gammal nummerskylt, och lilla köksfönstret.



Här är matplatsen, till höger skymtar hallen med det fina golvet och trapphuset med högblank mörk träpanel.



Så här ska en vind se ut, och med en massa gammal bråte sen blir det ännu mysigare.



Det här är en matkällare och inget annat. Här ska inte in några klinkers (i alla fall inte om jag fick bestämma).

Foto: snodda av Mäklare Kulling utan tillstånd

5 kommentarer:

  1. :) roligt att du gillar den. Det är jag som har fotat. Lgh en trappa upp har de använt som förråd i typ 10-20 år.

    SvaraRadera
  2. Sjukt fint. Om jag hade två mille skulle du dem.

    SvaraRadera
  3. Shit vad roligt Jens! Hur stora är oddsen liksom, speciellt med tanke på att jag har typ tre bloggläsare. Jag tänkte faktiskt när jag la upp dem att jag var lite osäker på om det var okej. Hoppas du inte har något emot att jag använde dem och att jag beskar dem lite. Om du vill kan jag sätta ditt namn under?

    SvaraRadera
  4. Oj oj oj, det där skulle kunna bli fantastisk fint, bara att blåsa ur alltihop, måla vitt och lägga klinkers överallt och en en trätrall över hela gräsmattan.(Obs skämt)

    SvaraRadera