torsdag 25 augusti 2011

Nu ska hela rasket rivas

Våran fina gamla barack! Här ryms många gamla minnen, två somrar har jag bott här med mitt pick och pack när jag inte haft någonstans att bo, medan jag väntat på att få flytta in på ett nytt ställe. Andra somrar har den bara varit min sommarstuga. Min syster har också bott här till och från, annars har den hyrts ut till studenter eller som bed & breakfast och fungerat som mammas gäststuga. En sommar fick en uteliggare bo här tills han ryckte upp sig, skaffade jobb och lägenhet. Nu har den gjort sitt den gamla byggbaracken, varje år har vi lappat och lagat men nu är den så genommöglig att man knappt kan andas när man går in. Idag har jag tömt det lilla huset på grejer innan det är dags för rivning.


Hittade mycket fina saker som jag kan använda, funderar på att ta den gamla vita dörren och sätta upp som sänggavel hemma.



Lappad och lagat precis överallt. Här är en typisk lagning gjord av mig eller min mamma.



Gamla sommarstugan...



...ger plats åt den nya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar