onsdag 28 september 2011

Barnvagnschassi bortskänkes!

Förra veckan gick jag och Lillian ner på stan. Helt plötsligt brakade fjädringen ihop på chassit så hela barnvagnen lutade med stackars Lillian liggandes i. Jag ska aldrig mer gå ner på stan utan att ha med mig bärsjalen! Det var bara att vända och gå hem igen. Jag lyfte upp ena sidan samtidigt som jag drog vagnen hela vägen hem. Det kändes i armen efteråt. Jag fick för mig att folk som såg mig skulle tänka att jag medvetet kör omkring med en trasig vagn, för att jag till varje pris ska ha en vintagevagn. Jag kände mig som en dålig mamma och försökte se så avslappnad ut som möjligt medan jag kämpade mig hem.

Väl hemma var det bara att byta chassi eftersom jag hade ett till, så nu undrar jag om det är någon entusiast som behöver ett extra för att plocka reservdelar? Jag kommer att behålla de finaste hjulen. De återstående har alla några ekrar för lite.

1 kommentar:

  1. Är det inte bara att slå i en ny nit? Oftast är det bara nitarna som går av p.g.a. att de nöts.
    Alternativt kan man ta en lite längre skruv/bult och sätta en låsmutter på baksidan.

    SvaraRadera